Wiesz, już jakie koszulki dla swojego teamu kolarskiego wybierzesz, ale zastanawiasz się, jaka ma być ich kolorystyka? Kolor ubrań, na których będzie znajdowało się logo drużyny, ma ogromne znaczenie – i to także z psychologicznego punktu widzenia. Dowiedz się, jaki odcień koszulek kolarskich będzie najlepszy oraz z czego powinny być wykonane, by znakowanie dobrze na nich wyglądało.
Dlaczego kolory koszulek kolarskich i logo są tak ważne?
Jeżeli zamawiasz dla swojej drużyny koszulki kolarskie z nadrukiem, to nie traktuj po macoszemu kwestii wyboru ich właściwego koloru. Wpływa on m.in. na to, jak team kolarski jest postrzegany na trasie i na to, czy zawodnicy są widoczni w peletonie. Kolory oddziałują też na psychikę – sportowców i ich rywali. Na co zwrócić uwagę, wybierając odcień koszulek dla kolarzy?
Weź pod uwagę kolory i brand teamu
Kolory drużynowe są nieodłącznym elementem tożsamości każdego teamu kolarskiego. Logo powinno harmonizować z barwami zespołu, a jednocześnie odróżniać się, “odcinać” od tła koszulki. Musi jednak mieć wyrazisty kolor, aby zapadało w pamięć i by zwiększało rozpoznawalność drużyny wśród kibiców i rywali.
Zadbaj o kontrast i widoczność
Logo na koszulce kolarskiej musi być dobrze widoczne z daleka. Dlatego koniecznie trzeba zadbać o mocny kontrast kolorystyczny odzieży dla kolarzy. Zasada jest prosta – ciemne logo powinno znaleźć się na jasnej koszulce, a jasne na ciemnym ubraniu. W przypadku odzieży dla kolarzy sprawdzają się klasyczne połączenia, czyli biel i czerń, czerwień i biel czy granat i żółć. Zamawiając koszulki kolarskie w takich kolorach, możesz mieć pewność, że logo będzie wyraźnie podkreślone i widoczne nawet podczas szybkiej jazdy rowerem.
Zwróć uwagę na sezonowe trendy kolorystyczne
Na odzież kolarską, tak jak na tę przeznaczoną do uprawiania innych sportów, wpływają modowe trendy. W ostatnich latach popularne są zarówno neonowe barwy, jak i pastelowe odcienie strojów sportowych. Możesz wziąć to pod uwagę, zamawiając koszulki z nadrukiem dla swojego teamu kolarskiego.
Pamiętaj o psychologii kolorów
Czarny to klasyczny i ponadczasowy kolor, który może podkreślić renomę rowerowego teamu. Natomiast czerwone koszulki mogą dodać determinacji, energii, a dodatkowo zwiększyć apetyt na zwycięstwo u zawodników. Neonowe odcienie, które rzucają się w oczy i wyróżniają w peletonie, pozwolą już na stracie poczuć się zawodnikom zwycięzcami. Dzięki ubraniom w takich barwach sportowcy czują się wyjątkowo.
Na jakich materiałach logo teamu i znakowanie będzie wyglądać najlepiej?
Materiały, z których wykonane są profesjonalne koszulki kolarskie, wpływają na to, jak będzie prezentować się na nich logo i inne teamowe nadruki. Aspekt ten ma również znaczenia dla trwałości znakowania. Odpowiedni materiał to gwarancja tego, że nadruki będą dobrze się prezentować także po wielokrotnym użyciu i praniu odzieży. Logo teamu kolarskiego może być umieszczone np. na tkaninach poliestrowych.
Materiał ten (który ma specjalnie opracowany splot) jest często wybierany na koszulki dla rowerzystów głównie ze względu na to, że odprowadza wilgoć na zewnątrz ubrania. Jest też wytrzymały, a gdy znajduje się w nim domieszka elastanu lub lycry, to wyróżnia go również elastyczność. Oprócz tego jest wręcz stworzony do tego, aby go znakować oraz umieszczać na nim grafikę.
Poliester może być zadrukowywany różnymi technikami nadruków. Nadrukowane na nim logo (ale też imiona, nazwiska czy numery zawodników) nie spiera się nawet po wielu praniach, a jego obrys nie deformuje się. Nadruk, o ile zostanie wykonany odpowiednią techniką, będzie wyrazisty, szczegółowy i przez długi czas dobrze widoczny dla kibiców oraz rywali.
Jeżeli w twoich planach było zamówienie bawełnianych koszulek kolarskich, jeszcze raz przemyśl swój wybór. Nadruki umieszczone na tej tkaninie szybciej się bledną i spierają się, a tobie zależy przecież na ich maksymalnej trwałości.
Wybór odpowiednich kolorów i materiałów, z których szyje się ubrania dla kolarzy, wpływa na to, jak logo będzie się prezentować na koszulce kolarskiej. Pamiętaj, że musi być ono widoczne z daleka, być kontrastowe w stosunku do tła ubrania, a jednocześnie pasować do teamowego brandu. Weź pod uwagę także trwałość znakowania i fakt, że poliester jest wręcz stworzony do tego, aby go zadrukowywać – i to różnymi technikami drukarskimi.